مصرف گیاهان دارویی به شکل چای:

مقدمه:

گیاهان که طی قرن ها برای درمان بسیاری از بیماریهای پزشکی استفاده شده است. بیشتر موارد استفاده  آن ها به خاطر فرهنگ عامه و سنت ها است وارزیابی علمی گیاهان به تازگی آغاز شده است، اما بسیاری از گیاهان دارویی و بسیاری از بیماری ها، هنوز دارای نتایج متناقض  یا بدون نتیجه است.

بسیاری از گیاهان  در دوزهای غذا بی خطر اند، اما اطلاعات و شواهد محدودی برای ارزیابی ایمنی آنها  در غلظت دارویی وجود دارد. اکثر گیاهان شواهد خوبی برای استفاده در دوران بارداری و برای کودکان ندارند چون استفاده طولانی مدت آنها ارزیابی نشده است. با این حال، سبزی و چای معمولا برای سال ها در جمعیت ها در بسیاری از فرهنگ ها استفاده شده است.

پتانسیل واکنش های آلرژیک برای همه گیاهان وجود دارد. دوز مصرف از منابع مختلف توصیه می شود. با این حال، مانند دیگر روش های درمانی، دوز ممکن است با توجه به اثرات چای در بیمار  تنظیم شود. دوز چای بر اساس محدوده رنج  کلی  توصیه شده در مطالعات ذکر شده است. دوز برای کودکان فقط برای چند گیاهان شناخته شده است. اگر بیماران نتوانند چای استفاده کنند، بسیاری از گیاهان به صورت عصاره و یا قرص به عنوان یک جایگزین وجود دارند.

چگونه متوجه شویم چای برای بیماری ما مفید است؟

چای گیاهی معمولا به عنوان یک محصول غذایی توسط بسیاری از مردم استفاده می شود. این چای را می توان به بیمارانی که به دنبال یک طب مکمل هستند ویا به داروعلاقه ندارند ارائه کرد.بیشترین شواهد علمی در مقایسه با مسکن ها موجود است.، اما برخی از آزمایش ها اخیرا برای مقایسه محصولات گیاهی با  درمان دارویی استاندارد انجام شده است.در برخی از مطالعات، داروی گیاهی نتایج بهتر با عوارض جانبی کمتری نسبت به درمان دارویی نشان می دهد.مانند هر نسخه دیگر، قبل از توصیه درمانی چای، پتانسیل غذایی و زیست محیطی آلرژی و هرتعامل و تداخل دارویی گیاه باید بررسی شود، و، برای زنان بیمار، عواقب گیاه دربارداری مورد مطالعه قرار گیرد

تهیه چای:

چای را می توان از گیاهان تازه یا خشک آماده کرد.بیشتر بیماران به گیاهان خشک شده به صورت چای کیسه ای و یا گیاه فله دسترسی راحت تر دارند.

دم کردن: رایج ترین روش برای آماده سازی چای است.1 فنجان آب جوش بر روی چای کیسه ای یا سبزی خشک ریخته و اجازه  داد هید گیاه  در آب داغ غوطه ور بمانند(برای زمان های تعیین شده).

چه جاهایی چای یا گیاهان را برای بیماری می شود یافت :

بسیاری از گیاهان مانند ریشه زنجبیل، دانه رازیانه، و رزماری را می توان معمولا در فروشگاه های مواد غذایی یافت کرد. بسیاری از انواع چای نیز در فروشگاه های مواد غذایی به صورت کیسه های موجود اند، با این حال، سن گیاه همیشه شناخته شده نیست. با افزایش نگهداری چای روغن آن کم میشود، بنابراین گذشت افزایش زمان نگهداری در قفسه های فروشگاه باعث کم اثر شدن چای می شود.سبزی خشک فله و یا برگ های چای کل خشک شده را می توان از فروشگاه چای و یا از طریق توزیع کنندگان آنلاین بدست اورد.برگ ها خالص  و کمتر نیاز به پردازش برای تولید کیسه های چای گیاهی دارند، بنابراین روغن های گیاهی  بهترحفظ  می شود.و در نتیجه  چای غلیظ تر بدست می اید.

عمر مفید چای:

عمر مفید چای به اندازه ای که گیاهان خرد شده اند و روش ذخیره گیاه بستگی دارد. بیشتر گیاهان قطعه شده یا خرد شده، به دلیل این که روغن سریع تر از دست دادن عمر کوتاه تری دارند. چایی که در ظروفair-tight )محفوظ از هوا( (قوطی فلزی یا شیشه) ذخیره شود بیشتر از چای های ذخیره شده در کیسه  ماندگاری دارد. هر چند که عطر و طعم چای برای مقدار زمان طولانی ، محفوظ است خواص دارویی آن  بر پایه میزان روغن، با افزایش مدت نگهداریی و گذشت زمان کم می شود.

موارد توصیه شده برای غلظت بهینه روغن چای  و خواص دارویی عبارتند از:

•چای فشرده ذخیره شده در کیسه ها بهتر است که در عرض چند ماه استفاده می شود.

•اگر گیاهان به طور کامل ذخیره شده و  قبل از آماده سازی چای درست خرد شوند عمر مفید گیاهان دارویی طولانی)تمدید( می شود.

•چای و یا گیاهان ذخیره شده در ظروف محفوظ از هوا بهتر است در مدت یک سال استفاده می شود.

چند مثال از گیاهانی که به شکل چای مصرف می شوند: رازیاته,دارچین, بابونه و ....

منبع: www.fammed.wisc.edu/integrative


نظرات شما عزیزان:

Fardin
ساعت18:26---25 شهريور 1393
عالی بودش ممنون
پاسخ:مرسی از لطفتون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 20 مرداد 1393برچسب:, | 15:5 | نویسنده : مبینا عباسی (کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی) |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
 <-PostRate-> <-PostRateCount->